Newsletter

Aktualności

FOSTER – podsumowanie pierwszego roku

Kończy się pierwszy rok projektu FOSTER, którego celem jest pomoc w korzystaniu z otwartych modeli komunikacji naukowej wszystkim zainteresowanym z Europejskiego Obszaru Badawczego (ERA). Cel ten jest realizowany dwutorowo: poprzez bezpośrednie szkolenia oraz za pomocą portalu e-learningowego. W dniach 14-15 stycznia 2015 r. odbyło się na Uniwersytecie w Getyndze spotkanie wszystkich 13 partnerów FOSTER. Podsumowano pierwszy rok działalności i przygotowano się do drugiego, finalnego.

ICM Uniwersytet Warszawski jest jednym z partnerów. Jest odpowiedzialny za witrynę internetową projektu i jej integrację z portalem szkoleniowym i wsparcie użytkowników. Udostępnione zostały materiały szkoleniowe opracowane przez Platformę Otwartej Nauki.

W 2014 roku z pomocą FOSTER przeprowadzono 17 szkoleń adresowanych do naukowców, studentów, bibliotekarzy, kierowników projektów i pracowników administracji. Ich organizatorami nie byli partnerzy FOSTER, ale instytucje, które zgłosiły się w konkursie. W grudniu został rozstrzygnięty drugi konkurs na organizację bezpośrednich szkoleń. Cieszył się on dużym zainteresowaniem. Wybrano 24 szkolenia, które zostaną przeprowadzone do listopada 2015 roku.

We wrześniu 2014 r. został uruchomiony portal szkoleniowy. Już dziś dostępne są na nim treści edukacyjne o otwartości w nauce (głównie po angielsku, ale także w innych językach, w tym po polsku), zarówno dla osób stykających się po raz pierwszy z tematem otwartości, jak i dla zaawansowanych. Wśród materiałów znajdują się publikacje, prezentacje, nagrania audio i wideo.
W drugim roku FOSTER-a zostaną przygotowane kursy e-learningowe. Będą one dostosowane do potrzeb konkretnych użytkowników, oferując różny zakres tematyczny i poziom zaawansowania. Zarejestrowani użytkownicy portalu mają możliwość dodawania własnych materiałów szkoleniowych.
Koordynatorem projektu FOSTER jest portugalski Uniwersytet Minho.

PoprzedniNastępny